Darbas Europos Parlamente
ES ir Armėnijos bendradarbiavimas
Gairė: Darbas EP, Klausimai EK ir ES TarybaiKlausimas, į kurį atsakoma raštu, Nr. E-003331/2013
Komisijai
Darbo tvarkos taisyklių 117 straipsnis
Laima Liucija Andrikienė (PPE)
Tema: ES ir Armėnijos bendradarbiavimas
Būdama Europos Parlamento nare ir EURONEST parlamentinės asamblėjos komiteto pirmininke, atidžiai stebinčia ES ir Armėnijos santykius, labai džiaugiuosi šios Pietų Kaukazo šalies padaryta pažanga ir žinau, kokį svarbų vaidmenį jos siekiant atliko ES patariamoji grupė Armėnijos Respublikos klausimais. Esu šio reikšmingo pastarųjų trejų metų bendradarbiavimo projekto įnašo liudininkė ir Parlamentas keturiose dabartinės kadencijos metu priimtose rezoliucijose yra pabrėžęs, jog remia ES patariamąją grupę.
Taip pat žinau, kad šis projektas svarbus Armėnijos valstybinėms institucijoms ir kad dabar jos glaudžiai bendradarbiauja su ES patariamosios grupės patarėjais.
Tačiau iš mūsų kolegų armėnų sužinojau, kad per pastaruosius 12 mėnesių ES delegacija sąmoningai neįtraukė Armėnijos valstybinių institucijų į sprendimų priėmimo procesą dėl šio susitarimu pagrįsto projekto – atsidūrėme padėtyje, kuri prieštarauja ne tik mūsų santykių esmei, bet ir ES patariamosios grupės teisiniam pagrindui.
Dėl šio nepriimtino ir padriko ES delegacijos atliekamo valdymo, neatitinkančio su Armėnija pasiekto susitarimo lygio, ES patariamoji grupė neteko visų pagrindinių patarėjų, Armėnijos valstybinėse institucijose kilo nerimas ir bereikalingas nepasitenkinimas, o tai gali pakenkti mūsų tolimesniems santykiams.
1. Kokių taisomųjų veiksmų ketina imtis Komisija, siekdama užkirsti kelią šiai padėčiai ir tikrai dar kartą įtraukti Armėnijos valdžios institucijas į ES patariamosios grupės sprendimų priėmimo procesą?
2. Kaip Komisija ketina stebėti, kaip ES delegacija vadovauja šiam pavyzdiniam projektui, kad išvengtų tokių neatsakingų veiksmų, kurie visiškai prieštarauja mūsų draugiškų santykių dvasiai?
3. Kaip galima sustiprinti šią veiksmingą bendradarbiavimo priemonę?
LT
E-003331/2013
p.Füle atsakymas
Komisijos vardu
(30.5.2013)
Komisija sutaria, kad ES Patariamoji grupė (EUAG) buvo svarbi ES ir Armėnijos bendradarbiavimo priemonė. Kaip visoms ES finansinę paramą gaunančioms priemonėms, jai turėtų būti taikomos atitinkamos valdymo ir vertinimo procedūros.
Armėnijos valdžios institucijų dalyvavimą užtikrina EUAG patariamosios tarybos veikimas – ji renkasi kas ketvirtį ir priima jos įgaliojimus atitinkančius sprendimus. Pagal šią sistemą su naudos gavėjais konsultuotasi dėl ataskaitų ir veiklos planų; be to, jie dalyvavo visose darbuotojų atrankos komisijose. Be to, EUAG neseniai sutarė reguliariai rengti darbo posėdžius, skirtus parengti patariamąją tarybą.
EU delegacijai suteikti projekto valdymo ir priežiūros įgaliojimai yra aiškiai apibrėžti, kaip ir jos vykdančiojo partnerio, Jungtinių tautų vystymosi programos (JTVP). Komisija reguliariai gauna ES delegacijos ataskaitas apie projekto įgyvendinimą, kurios rodo nuoseklų ir kruopštų valdymą. Jokiu būdu negalima sakyti, kad UAG prarado visus pagrindinius patarėjus: dviem iš jų neseniai atsistatydinus, EUAG greitai pradėjo atitinkamas darbuotojų atrankos procedūras.
Atsižvelgdama į būsimus naujus asociacijos susitarimu nustatomus ES ir Armėnijos sutartinius santykius, ES imasi žingsnių užtikrinti, kad patariamoji parama padėtų Armėnijai veiksmingai reaguoti į naujus poreikius. Pavyzdžiui, paskelbtas papildomas su Nacionaline Asamblėja susijęs etatas, siekiant padėti Armėnijos parlamentui didinti institucinius pajėgumus, kad būtų galima geriau spręsti sudėtingą teisės aktų derinimo prie ES teisės sistemos užduotį.
Komentarai
